SOSYAL MEDYA NEDİR? NEDEN ÖNEMLİDİR?

NEDEN TASARIM ODAKLI DÜŞÜNCE?

               

Tasarım odaklı düşünme yöntemini kullanan herkes bir tasarımcı olabilir.  Tasarım odaklı düşünebilen biri olmak, problem çözmeye giden özel bir yoldur. İnsanların ihtiyaçlarını, motivasyonlarının ve hayal kırıklıklarının tespit edilip onlara nasıl daha iyi bir duygusal deneyim yaşatılabileceğinin bulunmasıdır.  Düşüncelerimizin kurduğu tuzaklardan kurtulmaya çalışmak istememiz akıllıca olur çünkü genellikle bu duruma alışır ve varsayımları sorgulamayız. Tasarım odaklı düşünme, mevcut çözümlere dayanmak yerine kafamızın içinde bunu yapmanın daha iyi bir yöntemi olup olamadığını kendi kendimize sormamızı sağlar.  Tasarım odaklı düşünme, fikirleri değiştirmemizi sağlar.

 

Tasarım odaklı düşünme sıradan iş ortamı yaklaşımı dışında düşünmek ve iş veya belki endüstrilerini bozacak kötücül veya kompleks problemler üzerine çalışmak isteyen firmalar için kullanışlı bir yöntem bilimdir( metodolojidir). Gerçekten yeni bir görüş veya yöntembilim değildir. Endüstriyel tasarımcılar bunu yıllardır kullanmaktadır. Yeni olan şey ise; firmaların bu düşünme tarzını ürün tasarlama dışında da kullanabileceklerini anlamalıdır.  Geleneksel olarak birçok firma ürününün uygulanabilirliği ve çeşitli kullanım olanakları üzerinde odaklanmaktadır. Temel olarak bu bildiğiniz bir şeydir. “Şimdi bu inanılmaz ürüne sahibiz, ve onu pazara sürebiliriz.” Diye düşünürler. Bazı firmalar ise aynı zamanda  ürünün yaşayabilirliği üzerine odaklanırlar. Yani, “Nasıl gerçekten iş modelini tasarlayabiliriz?” , “kazan kazan sözleşmesi” , “performans optimizasyonu” vb. “ bunu nasıl ödetebiliriz?” ve “nasıl bunu finansal olarak yaşayabilir kılarız?” Tasarım odaklı düşünme bunu nasıl yapabilir ise “ tamam, bunu bir kenara koyalım ve tercih edilebilirlik ile başlayalım” ve “Gerçekten sözü edilmeyen müşteri ihtiyaçlarını ve davranışlarını anlayarak başlayalım.” Şeklinde olur. Yani bu gerçekten müşteri ve kullanıcı tecrübesi konusunda derin bir empati kurma ile ilgilidir. Ve tasarım odaklı düşünme burada başlar.  Bundan dolayı, tasarım odaklı düşünme her zaman firmaları ürünler ve servisler üzerine düşünmeye zorlar. Çünkü, bu somut bir tekliften çok insan tecrübelerine odaklanmayı ön plana çıkarır. Tasarım odaklı düşünme üzerine örnek veririsek; Fisher & Paykel Healthcare bir örnektir. Birkaç yıl önce, “ Opti Flow Junio” isimli yeni doğan bebekler için oksijen maskesi geliştirdiler. Bu durum için geleneksel yöntem, yetişkin büyüklüğünde bir maskeyi alıp bebekler için küçültmekti. Açıkçası bu pazardaki genel uygulama şekliydi. Bu uygulama tarzı yerine, Onlar pazara inip, duygusal bilgi toplama yöntemi kullandılar. Eski bilgilerini paylaşıp, empati görüşmeleri yaptılar. Prototip geliştirdiler ve tekrar tekrar denediler. Acı veren bölgeleri anlama fırsatı veren yeni doğanların durumlarını anlamalarına yardımcı olan  tekrar tekrar deneme taşırım odaklı düşünme yöntemini kullandılar. Ayrıca, servis sektöründen bir örnek Yeni Zelanda’dan verilebilir. Onlar tasarım odaklı düşünme yöntemlerini organizasyon yapısında kullandılar. Bu ilginç örnek uçakların iç tasarımının geliştirilmesi ile ilgili. Bu uygulama kendi endüstrisinde yeni bir servis gerçekleştirdi. İlk defa bir havayolu kendi koltuklarını kendi üretti.  Bu durum, uçak iç yapısını ve büyüklüğünü prototipleme şansı tanıdı. Onlar buna “sürdürme hattı” adını verdiler. Burada Auckland’ın Viaduct yöresinde gerçekleşti. Ve onlar ürettikleri prototipler ile ilgili içsel düşünceyi anlamak için uzun mesafe uçuşlardaki aktörleri işin içine kattılar.

Benim inancına göre, bir firmanın tasarım odaklı düşünme yöntembilimini uygulayabilmesi veya bunun ile çalışabilmesi için 3 önemli bileşen vardır. “Merak”: İç düşünceyi ve fırsatları anlayabilmek için meraklı olmak anahtardır. “ Yaratıcılık”: Bir firma problemleri çözmek için yaratıcı yeni araçlara sarılmalı ve çok disiplinli takımlar kullanmalı. “Cesaret”: Firmalar hata yapmaya ve bu hatalardan ders almaya hazır olmalılar. >Charlotta Windahl>

DarmouthX “Tasarım nedir?” Birinci aşama Tasarım amacı belirleme olabilir.  Ardından, bu amacı açıklamak ve tekrar tanımlamak amacıyla sorular sormak gelir. Ardından, bu amaca ulaşmak için beyin fırtınası yapmak gerekir. 

Tavsiye: https://www.youtube.com/watch?v=a7sEoEvT8l8

https://www.youtube.com/watch?v=UAinLaT42xY

Muhammed Furkan ÖNER


WHY DESIGN-ORIENTED THOUGHT?

    Anyone who uses Design Thinking can become a designer. Being a design thinker is a special way to problem solving. It is to find out how to identify people's needs, motivations and disappointments and how to give them a better emotional experience. It would be wise to want to try to get rid of the traps that our thoughts set up because we often get used to it and don't question assumptions. Design thinking allows us to ask ourselves if there is a better way to do this in our minds than relying on existing solutions. Design thinking allows us to change ideas.

    Design Thinking is a useful methodology for companies that want to think outside of the ordinary business environment approach and work on malicious or complex problems that will disrupt their business or perhaps their industry. It is not really a new view or methodology. Industrial designers have been using it for years. The new thing is; It should understand that companies can use this way of thinking outside of product design. Traditionally, many companies focus on the applicability of their product and its various uses. Basically, this is something you know. "Now we have this amazing product, and we can get it to market." They think. Some companies also focus on the viability of the product. So, "How can we really design the business model?" , "Win-win contract", "performance optimization" etc. "How can we get this paid?" and "how do we make it financially viable?" How Design Thinking can do this "OK, let's put that aside and start with preferability" and "Let's start by understanding customer needs and behaviors that aren't really mentioned." It happens in the form. So it's really about having a deep empathy for the customer and user experience. And design thinking starts here. Therefore, design thinking always forces companies to think about products and services. Because this emphasizes a focus on human experiences rather than a concrete offer. If we give an example of design thinking; Fisher & Paykel Healthcare is an example. A few years ago, they developed an oxygen mask for newborn babies called "Opti Flow Junio". The traditional method for this situation was to take an adult-sized mask and shrink it for babies. Obviously this was the general application in the market. Instead of this practice style, they went to the market and used emotional information gathering. They shared their old knowledge and held empathy talks. They developed prototypes and tried over and over again. They used repeated trial-carry-focused thinking, which helped newborns understand their condition, giving them the opportunity to understand the areas of pain. Also, an example from the service industry can be given from New Zealand. They used design thinking methods in organizational structure. This interesting example is about improving the interior design of aircraft. This application has realized a new service in its industry. It is the first time that an airline has produced its own seats. This gave the opportunity to prototype the aircraft interior and size. They called it the "perpetuation line." It took place here in the Viaduct area of ​​Auckland. And they involved actors on long-haul flights to understand the inner thinking about the prototypes they produced.


In my belief, there are 3 important components for a firm to be able to apply or work with design thinking methodology. “Curiosity”: Curiosity is key to understanding inner thinking and opportunities. “Creativity”: A firm must embrace creative new tools and use multidisciplinary teams to solve problems. “Courage”: Firms must be prepared to make mistakes and learn from them. > Charlotta Windahl>


DarmouthX "What is design?" The first stage may be determining the design purpose. Then comes asking questions to explain and redefine this purpose. Then, to achieve this goal, it is necessary to brainstorm.

Yorumlar